Het archief

Bezoekjes

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgen via @

maandag 6 mei 2013

Op reis door de tijd..1

Na de meivakantie gaan we aan de gang met het project: Op reis door de tijd. Heerlijk de tijd nu dus om alles voor te bereiden. Ik ga aan de hand van een tijdbalk met de kinderen op reis. Geschiedenis leren doe je aan de hand van de tien tijdsvakken dus die houden we aan.

Voor dat we op reis gaan, wil ik dat de kinderen de betekenis van negatieve getallen leren. Ik heb gemerkt dat de kinderen dit heel moeilijk vinden. We zijn een poosje geleden bezig geweest met een project over techniek. Dit deden we aan de hand van Willie Wortel en uitvindingen. We zijn toen begonnen met hele vroege maar belangrijke uitvindingen. Zoals de handbijl.  Het begrip 'voor Christus' en 'na Christus' is erg lastig voor mijn kinderen. Hier ga ik dus nog een keer mee beginnen. Ik heb op Pinterest (natuurlijk!) een spel gevonden, maar die wil ik eerst nog verder uitwerken.Als ik dat klaar heb, komt hij hier te staan.

Ik wil dat de kinderen ook zelfstandig aan de gang gaan tijdens het project. Ik vond ook weer op Pinterest een leuke manier om dit aan te pakken. Ik heb het omgedoopt naar: Speurneus van de geschiedenis!

 
Hier heb ik een lijst bij gemaakt met onderwerpen waaruit kinderen kunnen kiezen om deze opdracht te kunnen doen.
 
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen