Het archief

Bezoekjes

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgen via @

zaterdag 18 mei 2013

Verborgen woorden..

Vanaf nu op de takenbrief van mijn kinderen. Verborgen woorden. Een andere manier om duodictee te doen. Het is wel even flink wat voorbereiding voor de leerkracht, daar moet ik nog even wat op verzinnen.

Dit is in ieder geval mijn plan..
Ik heb een werkblad gemaakt om verborgen woorden op te doen. Per werkblad is er een lijstje met welke woorden er op verborgen zijn. Nummer 1 van het duo noemt de woorden en de nummer 2 schrijft ze op. Maaar..je mag alleen in het eerste rijtje schrijven. Als je klaar bent met je dictee dan mag je namelijk met de waterverf roller over het tweede rijtje heen. Door pure magie verschijnen daar nog een keer de woorden....

Ik heb ze namelijk al opgeschreven in witte wasco....De kinderen controleren de woorden en hoppa weer een stukje enthousiaster over spelling!

Natuurlijk kun je hem hier downloaden!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen