Het archief

Bezoekjes

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgen via @

woensdag 14 augustus 2013

Exit-kaartje!

Ik wil de dag evalueren..maar hoe? Wat is nu het meest blijven hangen bij mijn kinderen? Hoe kan ik aan het einde van de dag nog even snel checken of ze dat moeilijke onderdeeltje snappen? En het liefst dit in een werkvorm.  Dat is een vraag waarmee ik Pinterest op dook. Nou gelukkig is Pinterest bijna alwetend...en had het op deze vraag weer meerdere antwoorden! Hoezee!

Ik ga volgend jaar het volgende invoeren....Het exit-kaartje! Buiten mijn klas of dicht bij de deur (kleine details..ben er mee bezig!) hangt een bord waar kinderen een post-it briefje moeten opplakken voor ze weg mogen.

Hieraan kun je meerdere vragen hangen:
  • Wat heb je geleerd vandaag?
  • Schrijf 5 woorden die horen bij de spellingsafspraak
  • Leg de volgende som uit ......
  • Wat is de hoofdstad van ...
  • Wat zijn de buurlanden van .....
  • Waar moet ik op letten als ik een verhaal schrijf?
  • enz
  • enz
  • enz
Elk kind heeft in mijn klas een nummer. Onder het eigen nummer plakt het kind zijn of haar post-itje met het antwoord.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen