Het archief

Bezoekjes

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgen via @

vrijdag 28 februari 2014

Gangkaartjes

Soms komt het beter uit als kinderen buiten de klas werken. Op de gang, in een leeg lokaal of in gemeenschapsruimte. Bij ons op school hebben de kinderen gangkaartjes. Dit kaartje nemen de kinderen mee als ze zelfstandig buiten de klas gaan werken. Deze moet zichtbaar op de tafel liggen zodat iedereen kan zien dat je daar mag zijn. Als het zelfstandig  werken op de gang niet zo gaat als dat eigenlijk zou moeten, krijgt de leerling een stip. De wordt onder het kaartje gehangen. Bij drie stippen mag je een bepaalde periode niet meer buiten de klas werken.

Om als leerkracht direct te kunnen zien wie er uit de klas aan het werk is, hebben we alle namen van de kinderen op de deur hangen. Hieronder hangt het gangkaartje (ook met naam). Zo kan ik direct zien wie er ergens anders aan het werken is.



1 opmerking:

  1. Ik werk ook met gangkaartjes, maar ik heb ze niet per persoon. Ik heb bewust alleen zoveel gangkaartjes als ik plaatsen op de gang heb, als ze op zijn is het duidelijk. Wel onthoud ik jouw tip van de stippen. Ik weet nog niet precies hoe ik dat toe ga passen maar dat komt nog wel.
    Ik heb dergelijke kaartjes overigens ook voor de computers. Er zijn 10 computers in de gang bij mijn lokaal. Zijn die 10 kaartjes op dan zijn de computers bezet. Een kind dat terug komt na de opdracht kan het kaartje dan doorgeven aan een ander.

    BeantwoordenVerwijderen